Merke 2017

Kermisnieuws 2017.

Nog een even dan is de kermis al weer aanstaande.
Het kermisweekend is dit jaar van vrijdag 7 juli t/m maandag 10 juli.
De lente is net begonnen, maar de kermiskriebels beginnen al weer een beetje te komen.
We hebben weer verschillende promo avonden bezocht, bands bekeken en we denken dat we weer net zo'n mooi programma hebben, net als vorig jaar, in en om de feesttent.
Wij, de tentcommissie en de Rede, zijn vanaf oktober 2016 al weer bezig en willen we u/jullie nog wat verdere informatie geven voor wat betreft de prijzen, programma en andere dingen die de kermis aangaan.

Door scherp in te kopen bij verschillende horeca beurzen en leuke onderhandelingen bij het boekingsbureau kunnen we de prijzen, die we vorig jaar hanteerden, handhaven.
Het wordt trouwens wel altijd moeilijker om nog scherp voor de dag te komen.

Natuurlijk is er op de donderdag voor de kermis, 6 juli, weer een voorverkoop van consumptiemunten.
Deze avond wordt even anders ingevuld( we maken en een kort, leuk feestje van, krijgt u nog te horen.)
U kunt dan vanaf 20.00 uur munten kopen in de voorverkoop (liefst niet eerder, dan hebben we nog overleg met onze vrijwilligers).
In de voorverkoop kosten de munten €1,80.
Op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag kosten de consumpties € 2.00

Onze cateraar zal een ieder weer van een hapje kunnen voorzien.
Het personeel van Lekker Anders heeft er weer zin.
Zij verzorgen ook het buffet weer op zondag na het kaatsen.

Mede door het grote succes van vorig jaar organiseren we weer voor u, die de maandag gezond en met een volle maag wil beginnen, een ontbijt in de tent.

Dit ontbijt is van 07.30 uur tot 09.30 uur en er is van alles te eten en te drinken van broodjes, brood, beleg tot koffie/thee/sinaasappelsap e.d.

We moeten noodgedwongen streng optreden tegen jongeren onder de 18 jaar met het verstrekken van alcoholische dranken en een ieder die consumptiemunten koopt moet zijn/haar identiteitskaart tonen, als dat gevraagd wordt. Alle personen boven de 18 jaren krijgen een polsbandje.
Alle personen met een geldig polsbandje mogen dus alcoholische dranken bestellen en nuttigen!!

Programma 2017:

Losse verkoop kaarten (aan de kassa):

- Vrijdag: Feestband " Dakkeraf". aanvang 21.00 uur. Entree: € 10,=.

- Zaterdag: Top Coverband " Prime Suspect". Aanvang 22.00 uur. Entree: € 10.=

- Zondag: Lekker Anders buffet, voor het hele dorp: € 15,00.

- Kinder (smul) buffet voor de kinderen (Dus alleen voor de kinderen!!): € 5,=.

- Zondag na het kaatsen: " De Hitsingers" ( met o.a. Jacob Dijkstra van Die Twa.)

- Maandag Ontbijt: € 6,=.

- Maandag tijdens het matinee, om 11.00 uur, na het grote succes van vorig jaar: "De Suskes".

Passe-partouts:

We hebben dit jaar verschillende soorten passe-partouts tw:

Voor de vrijdag en zaterdag: € 17.50.

Voor de zondag en maandag € 17.50.

U kunt ook voor het hele weekend een Passe Partout voor de prijs van : € 32.50.

Echt een koopje voor zo'n schitterend programma: 4 dagen live muziek met een buffet en ontbijt!!!!!!!!!

Voor ons gelden steeds vaker meerdere prijsstijgingen van de brouwerij en bands, maar we hebben in alle redelijkheid de prijzen van consumpties en entree zo laag mogelijk gehouden.

Dit wordt geheid weer een mooi feestweekend en is ook een mooie gelegenheid voor nieuwe inwoners van Ried, om ook eens kennis te maken en een praatje te maken met de andere dorpsgenoten.

Onze kermis staat, als tentfeest, al steeds meer vaste grond bij de echte feestgangers uit de omtrek.

Vergeet u de kermis exploitanten op de hoofdstraat niet????

De passe-partouts zijn te bestellen bij:

Heerke Schoonbergen Lageweg 2 tel: 269596 of mobiel: 06.21656568.

e-mail:heerke.schoonbergen@gmail.com

Benno Kooistra Zevenhuisterweg 6 tel: 269446 of mobiel: 06.51767659.

e-mail: benno.jolanda@hotmail.nl

Kom snel, want op=op!!!

Net stinne, mar hinne!!!

Een beller is sneller!!!

De tentcommissie en de Rede.

De Vereniging van Volksvermaken is een onderdeel van V.v.V. KlaasMug. Dit onderdeel wordt al jarenlang verzorgd door de Merkecommissie. De Merkecommissie organiseert o.a. de Volksspelen vrijdagavond en de zaterdag van de Merke. Verder wordt o.a. het volleybaltoernooi georganiseerd.

De merkecommissie bestaat uit 5 fanatieke leden:

Rene Dijkstra, Ignarts Bakker, Agnes Dijkstra, Roelof Hiemstra en Jorrit Groen

Tentcommissie

Heerke Schoonbergen, Durk Houtsma, Benno Kooistra.

De Tentcommissie van V.v.V. Klaas Mug bestaat uit enkele stille ervaren krachten op de achtergrond. Een feestje organiseren draaien ze hun hand niet meer voor om. De Tentcommissie organiseert de festiviteiten in en rondom de feesttent. De mannen hebben alweer een merke vullend programma in elkaar gezet. Zodat we weer met z’n allen uit het dak kunnen gaan in de feesttent op het kaatsveld met de Merke.

De merkecommissie en de tentcommissie hebben tegenwoordig ook een facebookpagina. Hier melden zij interressante nieuwtjes.

Blijf op de hoge en wordt een vriend!

Tijdens de merkes worden er altijd vele foto's gemaakt zodat u kunt nagenieten van deze 4 dagen. Ook kunt u hier korte verslagen terugvinden over de kaatswedstrijden en de spelletjes. Natuurljk ontbreekt de afdelingspartij op zondag niet. Ook hier is de volgorde weer ingedeeld in jaren. Zelf foto's gemaakt laat het ons weten via: klaskekooistra@hotmail.com.